Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 1 of 20 PagelD 50
Filing # 173606585 E-Filed 05/20/2023 05:28:12 PM

IN THE CIRCUIT COURT OF THE TWELFTH JUDICIAL CIRCUIT
IN AND FOR SARASOTA COUNTY, STATE OF FLORIDA
CIRCUIT CIVIL DIVISION

TRUMP MEDIA & TECHNOLOGY )
GROUP CORP. ) CASE NO.
)
Plaintiff, ) CASE TYPE: CA Libel / Slander
)
V. ) JUDGE:
)
)
WP COMPANY, LLC ) TRIAL BY JURY
d/b/a The Washington Post ) IS DEMANDED
)
Defendant. )
)
COMPLAINT

Plaintiff, Trump Media & Technology Group Corp. (“Plaintiff” or “TMTG”), by
counsel, files the following Complaint against defendant, WP Company, LLC d/b/a The
Washington Post (“Defendant” or “WaPo”).

Plaintiff seeks (a) compensatory damages and punitive damages in the sum of

$3,780,000,000.00 or such greater amount as is determined by the Jury, (b)

prejudgment interest on the principal sum awarded by the Jury from May 13, 2023 to the
date of Judgment at the rate of 6.58 percent per year, and (c) costs — arising out of
Defendant’s defamation and conspiracy.

I. INTRODUCTION

1. TMTG is a private Sarasota-based media and technology company that
operates a flagship social media platform called “Truth Social”. On May 13, 2023,

WaPo, acting in concert with a former employee of TMTG who was terminated for

Complaint
1



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 2 of 20 PagelD 51

cause, published an egregious hit piece that falsely accused TMTG of securities fraud and
other wrongdoing. WaPo’s false criminal charges exposed TMTG to public ridicule,
contempt and distrust, and injured TMTG’s business and reputation.

2. WaPo has been on a years-long crusade against TMTG characterized by
the concealment of relevant information in its possession—a bitterly ironic truth for a
publication whose motto is “Democracy Dies in Darkness”. WaPo’s latest defamation
creates an existential threat for TMTG, causing enormous loss. TMTG brings this case to
recover special damages to its business and good will, actual injury to its name and

reputation, and punitive damages for WaPo’s gross misconduct.

II. PARTIES
3. TMTG is a Delaware corporation headquartered in Sarasota, Florida.
4. WaPo is a Delaware limited liability company, whose sole member is

Nash Holdings, LLC, a Delaware limited liability company, whose members include
citizens of Delaware. The Washington Post has more than 2,500,000 digital subscribers
in the United States, including tens of thousands in Florida. 20,000,000 people follow
WaPo on Twitter (@washingtonpost), including millions in Florida. WaPo is at home in
Florida. WaPo has agents and offices in Florida. It transacts substantial business in
Florida, including the sale of newspapers, advertising and online subscriptions to
residents of Sarasota, and the operation of an active website that is accessible in Florida,

www.washingtonpost.com. In April 2023, over 132,300,000 people visited

Washingtonpost.com, including millions in Florida. The article at issue in this action

targeted a Florida business, and was accessed and read by thousands of Floridians.

Complaint
2



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2  Filed 07/10/23 Page 3 of 20 PagelD 52

1I1. JURISDICTION AND YENUE

5. The Circuit Court of Sarasota County has subject matter jurisdiction over

this action.

6. WaPo is subject to the Court’s general personal jurisdiction and specific
personal jurisdiction.
7. Venue is proper in Sarasota County, where the false and defamatory

statements were published and where TMTG suffered substantial damage.

IV. STATEMENT OF MATERIAL FACTS

8. On March 15, 2023, the Guardian published an online article entitled

“Federal investigators examined Trump Media for possible money laundering, sources

i

say”. [https://www.theguardian.com/us-news/2023/mar/15/tramp-media-investigated-

possible-money-laundering (the “Guardian Article”)]. The Guardian Article contained

false statements and defamatory implications, including that Federal investigators had
examined TMTG “for possible money laundering”; that “New York prosecutors
expanded criminal inquiry of company last year and examined acceptance of $8m with
suspected Russian ties”; and that “Federal prosecutors in New York involved in the
criminal investigation into Donald Trump’s social media company last year started
examining whether it violated money laundering statutes in connection with the
acceptance of $8m with suspected Russian ties”.

0. The source of the Guardian’s false and defamatory “money laundering”
charges was a former employee of TMTG, Will Wilkerson (“Wilkerson”), who was

terminated for cause. Beginning in 2022, separate and apart from any purported

Complaint
3



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 4 of 20 PagelD 53

disclosures he may have made to the government, Wilkerson began to concoct and
publicly shop false stories about TMTG to numerous media outlets.

10. By May 2023, Wilkerson had come up with yet another fake news story.
Wilkerson knew that WaPo eagerly published false stories about TMTG, its CEO, Devin
Nunes (“Nunes”) and, of course, former President Donald Trump. Wilkerson contacted
WaPo with a salacious story about a porn-friendly bank and securities fraud. Through a
series of meetings and conversations with Wilkerson and his lawyers, WaPo undertook
with Wilkerson to publish agreed false and defamatory statements to injure TMTG.

11.  On May 13, 2023, WaPo published an online article with the clickbait
headline, “Trust linked to porn-friendly bank could gain a stake in Trump’s Truth

Social”’. [https://www.washingtonpost.com/technology/2023/05/13/trump-truth-social-

loan-questions/ (the “WaPo Article”)].
12.  The WaPo Article and follow-on social media republications contain the
following false statements of fact of or concerning TMTG:

° “An obscure financial entity ... would gain a sizable stake in former
president Donald Trump’s media company if its merger deal proceeds”;

° “[Tihe role ES Family Trust would assume in Trump Media and
Technology Group has never been officially disclosed to the Securities
and Exchange Commission [“SEC”] or to shareholders in Digital World
Acquisition [“DWAC”], the special purpose acquisition company, or
SPAC, that has proposed merging with Trump’s company”;

° “The companies also have not disclosed to shareholders or the SEC that
Trump Media paid a $240,000 finder’s fee for helping to arrange the $8
million loan deal with ES Family Trust”;

o “the recipient of that fee was an outside brokerage associated with Patrick
Orlando, then Digital World’s CEO”;

° “Orlando’s finder’s fee could affect the value of the shares”;

Complaint
4



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 5 of 20 PagelD 54

° “Trump’s media company took out an $8 million loan in exchange for
stock, but no one told the SEC”;

° “Trump Media: this time they borrowed money from a bank best known
for servicing the adult entertainment, pledged a stake in the company for

the loan and didn’t tell the SEC”;

° “A Russian banker connected to the porn industry could have gained a
stake in Trump’s Truth Social according to documents”;

° “The Guardian reported in March that federal prosecutors in New York
have been investigating whether the Trump Media loans violated money-
laundering statutes”.

(each of the above is a “Statement” and together the “Statements”).!

13. WaPo was not content with publication of the false Statements to its
2,500,000 subscribers and republication to its 20,000,000 Twitter followers. The primary
author of the WaPo Article, Drew Harwell (“Harwell”), repubiished the Article to his
48,000 Twitter followers, which included correspondents at CNN, New York Times,

NBC News, The Atlantic, Huffington Post, the Daily Beast, Business Insider, and the

Guardian. [https://twitter.com/drewharwell/status/1657351704419917825 (“New: The

Truth Social saga just keeps getting weirder. Our latest includes a porn-friendly bank on
a Caribbean island and an $8 million mystery loan™). In order to further spread the smear
and increase the damage to TMTG, WaPo engaged agents from both within and outside
the company to broadly republish the defamation. Harwell and Washington Post “cyber

reporter” Joseph Menn (“Menn”) “boosted” (republished) the WaPo Article on the

! At 3:24 p.m. on May 13, 2023, WaPo republished the WaPo Article to a
new target audience — its 20,000,000+ Twitter followers. WaPo’s tweet falsely states that
“Trump’s media company took out an $8 million loan in exchange for stock, but no one
told the SEC™). To date, the tweet has been viewed over 331,500 times, retweeted 971
times, quote tweeted 54 times, and liked 1,953 times by Twitter followers and users.
[https://twitter.com/washingtonpost/status/1657466763611717633]. One WaPo reader
posted a meme that stated it was “TIME to Arrest” Donald Trump.

Complaint
5



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 6 of 20 PagelD 55

Mastodon social media network. Menn republished the Article to his 6,658 followers on
Mastodon. Harwell republished Menn’s post to his 67,000 Mastodon followers.

[https://mastodon.social/@JosephMenn@infosec.exchange/110363703525631648 (“Wild

tale about mysterious backing for Truth Social”)]. On May 13, 2023, Washington Post
technology editor Mark Seibel (Seibel”) joined the smear campaign. Seibel republished
the Article to 7,014 more Twitter followers, while falsely claiming that TMTG
“borrowed money from a bank [Paxum Bank] best known for servicing the adult

entertainment.” [https://twitter.com/markseibel/status/1657407145535500288 (“More on

the crazy doings at Trump Media: this time they borrowed money from a bank best
known for servicing the adult entertainment, pledged a stake in the company for the loan
and didn’t tell the SEC™)]. Harwell “liked” Seibel’s tweet.? Washington Post business
editor, Lori Montgomery (“Montgomery”), the author of WaPo’s May 17, 2023 response
to TMTG’s retraction demand (see infra), joined the fray on May 13, 2023 by retweeting
the WaPo Article to her 6,805 Twitter followers. Co-author of the WaPo Article,
freelance journalist Matt Bernardini (“Bernardini”), also retweeted the Article to his 427

followers. [https://twitter.com/MattBernardini7/status/165734696936536473727s=20

(“NEW with @drewharwell and @mateirosca. A Russian banker connected to the porn
indu;stry could have gained a stake in Trump’s Truth Social according to documents™)].
The second co-author of the WaPo Article, Matei Rosca (“Rosca”), tweeted the Article to

his 2,518 followers [https://twitter.com/mateirosca/status/1657350755848683520?s=20],

retweeted Harwell and Seibel, and republished the Article on his website.

2 “Likes” are represented on Twitter by a small heart and are used to show
appreciation for a tweet. A user can view the tweets that another user has liked from
that wuser’s profile page by clicking or tapping on the “Likes” tab.
[https://help.twitter.com/en/using-twitter/liking-tweets-and-moments].

Complaint
6



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 7 of 20 PagelD 56

[https://reporter.ondon/]. Rosca led readers to believe that the WaPo Article was “just

scratching the surface”, and that there were additional undisclosed facts and wrongdoing

by TMTG. [https://twitter.com/mateirosca/status/16573969957098905612s=20 (“ =)
(“@MattBernardini7 @mateirosca @drewharwell the Washington Post ES Trust/Trump
Media story is just scratching the surface, right? Great work™)]. WaPo’s republication
frenzy and repeated concerted harassment evidences a knowing, deliberate, organized and
systemic effort to promote the false and defamatory Statements worldwide in order to
inflict the greatest possible injury on TMTG.

14, The clickbait headline of the WaPo Article — “Trust linked to porn-
friendly bank could gain a stake in Trump’s Truth Social” — immediately grabbed the
common mind of readers, falsely insinuating that TMTG was involved in shady business

dealings. [See https://twitter.com/ericgarland/status/1657772179793256450 (*Yo WaPo,

you buried the lede here, even by calling it a loan from a ‘porn-friendly bank.” It’s
PAXUM BANK, one that’s almost surely tied to Russian Mafiya $$$ from sex
trafficking of cam girls in Romania and around the world. Its owner just resigned
yesterday.”)].

15. The Statements immediately conveyed a defamatory meaning to readers.
The express meaning and defamatory gist of WaPo’s Statements is that TMTG
committed securities fraud or aided, abetted and participated in improper acts designed to
conceal material facts® from the SEC and shareholders of DWAC, and that TMTG was

being investigated for money laundering. The WaPo Statements impute to TMTG

B The WaPo Atrticle represents that TMTG’s failure to disclose payment of
the “$240,000 finder’s fee” was a material omission and, therefore, securities fraud.
WaPo states, “Orlando’s finder’s fee could affect the value of the shares”. To be clear,
WaPo’s Statements are baseless because no finder’s fee was ever paid to anyone.

Complaint
7



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 8 of 20 PagelD 57

crimes, dishonesty, want of integrity and corporate malfeasance. Readers concluded that
TMTG and its executives could go to jail because of the non-disclosures described in the

WaPo Article. [See, e.g., https://twitter.com/dave winx/status/1657723934677008390

(“The beautiful thing about this is that it could potentially lead to charges against Devon

[sic] Nunes”™); https://twitter.com/Keyl.argo2/status/1657502055047614472 (“Someone,

please put this corrupt mf’er in jail!”)]. Readers of the WaPo Article concluded that
TMTG operated underhandedly and openly disregarded the rule of law. [See, e.g.,

https://www.washingtonpost.com/technology/2023/05/13/trump-truth-social-loan-

questions/?commentID=99e¢03c41-0803-41cc-8340-fbd718941d86].

16.  To reinforce the WaPo’s Article central thesis — that TMTG engaged in or
was a party to securities fraud — WaPo included in the Article the story of an “investor”,
Tom Sas, a Trump supporter, who was “injured” after he spent $561,000 on DWAC
stock, “his life savings”, because of TMTG’s non-disclosures. On May 13, 2023, WaPo
quote tweeted the Article and highlighted Sas’ misfortune, implying and insinuating that
TMTG’s concealment of material facts caused DWAC’s stock price to plummet to $13
per share. In his quote tweet, Harwell ridiculed Sas and other investors similarly situated.

[https://twitter.com/drewharwell/status/1657366474032381952 (“No matter how your

day is going, at least you didn’t spend your life savings on Truth Social-related stock,
paying $175 for shares that now sell for $13”)]. WaPo’s readers similarly mocked and
laughed at Sas. They called him a “sucker”. After reading the WaPo Article, they quote

tweeted that Sas was the victim of a stock “scam™ and “grift”.

Complaint
8



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 9 of 20 PagelD 58

17.  As was naturally and foreseeably intended by WaPo and Wilkerson, the
Statements were republished millions of times on May 13, 2023 and thereafter, including

by prominent anti-TMTG Twitter users, see, e.g.:

https://twitter.com/MuellerSheWrote/status/1657865291794382848

(“HA! The Russian tied to the bank that loaned Truth Social $8M to stay afloat
also donated $30K to Ron DeSantis, and the bank is the ‘#1 trusted payment
service’ for the porn industry. Oh, the tangled web they weave”);

https://twitter.com/john_sipher/status/1657512249605382144

(“Seems up-and-up. Trump appears to be secretly seeking a loan from a relative
of a Putin ally via a secretive porn financing bank, and is arranging w/o telling it’s
own shareholders. Normal stuff”);

https://twitter.com/svdate/status/1657375596484218881
(“Has Trump ever been involved in a normal business that provided a normal
good or service that didn’t get investigated for fraud in some manner?”);

https://twitter.com/eztempo/status/1657525579548344320

(“Who woulda guessed that Trump’s Truth Social is snarled in a Federal
investigation of money laundering and that the cash is linked to a Putin-allied
oligarch and that Trump Media shareholders are being kept in the dark?”);

https://twitter.com/craigunger/status/1657399351088390145
(“So much corruption. So little time: Trust linked to porn-friendly bank could
gain a stake in Trump’s Truth Social”);

https://twitter.com/rhonda_harbison/status/1658550092968742913
(“Trump Media took $8 million loan from porn-tied bank, unknown trust”);

https://reporter.london/?p=1044
(“Washington Post and Reporter shed light on Trump social media firm
financing”);

https://www.rawstory.com/trump-truth-social-2660106914/
(“Sketchy funding for Trump’s Truth Social was hidden from SEC and investors:
report”).

18.  The Statements are materially false. Contrary to WaPo’s Statements,
TMTG did not conceal from or improperly fail to disclose (or cause DWAC to

improperly fail to disclose) to the SEC or DWAC shareholders that ES Family Trust

Complaint
9



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 10 of 20 PagelD 59

would gain a stake in TMTG if TMTG consummated a merger with DWAC. In truth,
DWAC properly disclosed TMTG’s debt in its registration statement filed with the SEC.
TMTG did not conceal material facts from any shareholder or the SEC. WaPo’s
Statements are blatantly false. TMTG also never paid a $240,000 “finder’s fee” to
anyone for helping to arrange the $8 million loan from ES Family Trust. No brokerage
associated with Orlando received any finder’s fee. Orlando did not receive any fee.
WaPo’s Statements are knowing falsehoods. TMTG did not improperly fail to disclose
(or cause DWAC to improperly fail to disclose) payment of a finder’s fee to the SEC,
DWAC shareholders, and/or the investing public. Comparing WaPo’s Statements to the
truth, WaPo’s Statements are plainly materially false and defamatory. [Jews for Jesus,
Inc. v. Rapp, 997 So.2d 1098, 1107-1109 (Fla. 2008); Nunes v. W.P. Company, 2021 WL
3550896, at * 4 (D. D.C. 2021) (“Taken as a whole, the article says (or at least a
reasonable juror could understand the article to say) that Nunes had made baseless claims
about spying on Trump Tower and then visited the White House to inspect documents
that might support those baseless claims. And a reasonable juror could conclude that an
elected official is ridiculous or unfit for office if he searched for evidence to support
baseless claims. Indeed, the online article stated that Nunes had searched for this
evidence ‘late at night,” suggesting something untoward about the outing™)].

19.  Fla. Stat. § 770.01 provides that before any civil action is brought for
publication in a newspaper, periodical, or other medium, of a libel or slander, the plaintiff
“shall, at least 5 days before instituting such action, serve notice in writing on the
defendant, specifying the article or broadcast and the statements therein which he or she

alleges to be false and defamatory.” On May 14, 2023, TMTG served notice on WaPo

Complaint
10



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 11 of 20 PagelD 60

pursuant to § 770.01 and requested retraction. In a May 17, 2023 response written by
Montgomery, WaPo admitted that payment of the “$240,000 finder’s fee” was
“information” that was “material to investors”, but WaPo refused to recognize that no
finder’s fee had ever been paid, that TMTG did not fail or refuse to disclose anything to
the SEC or shareholders, and that its Statements were materially false. To this day,
WaPo refuses to retract the false and defamatory Statements.

20. WaPo’s Statements were not published in good faith. The falsity of the
Statements is not due to an honest mistake of the facts. There are no reasonable grounds
for believing that the Statements are true. Publication of the Statements and republication
of the Guardian article was part of a concerted effort to damage TMTG and interfere with

its business.

FIRST CAUSE OF ACTION —
DEFAMATION

21. TMTG restates paragraphs 1 through 20 of this Complaint, and
incorporates them herein by reference.

22.  WaPo made and published to third-parties, including WaPo’s subscribers,
advertisers, viewers, and followers in Sarasota County, Florida, false factual Statements,
which are detailed verbatim above, of or concerning TMTG. WaPo also republished the
false and defamatory statements published by the Guardian. See, e.g., Doe v. Am. Online,
Inc., 783 So.2d 1010, 1017 (Fla. 2001) (“[E]very repetition of a defamatory statement is
considered a publication.”); id. Lewis v. Abramson, 2023 WL 3322009, at * 18 (D. N.H.
2023) (“Abramson argues that he cannot be held liable for this statement because it is

‘simply a quote from a Guardian article.” However, ‘one who repeats ... defamatory

Complaint
11



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 12 of 20 PagelD 61

matter is subject to liability as if he had originally published it.””) (citations and
quotations omitted).

23. By publishing the false and defamatory Statements on the Internet and by
tweeting the false Statements to its 20,000,000+ followers, WaPo knew or should have
known that its false and defamatory Statements would be republished over and over and
over by third-parties to TMTG’s detriment and injury. Republication was the natural and
probable consequence of WaPo’s actions and was actually and/or presumptively
authorized by WaPo as part of its regular way of doing business. In addition to the
original publications, WaPo is liable for the republications of the false and defamatory
Statements by its agents and by third-parties.

24. WaPo’s false Statements constitute defamation per se. The Statements
accuse TMTG of infamous crimes, including securities fraud, other actual misconduct,
incompetence, dishonesty and deception in its trade and business. The Statements tend to
subject TMTG to distrust, public ridicule and contempt. The Statements are inherently
injurious to TMTG’s business.

25. WaPo’s publication and republication of the false and defamatory
Statements damaged TMTG’s business, brand and good will, causing potential users of
Truth Social to refrain from joining the platform, jeopardizing and further delaying the
SEC’s review of the proposed merger with DWAC, and causing loss of future earning
capacity. Publication of the WaPo Article destroyed at least $2.78 Billion of implied
equity value in TMTG. To make matters worse, after reading the WaPo Article TMTG’s
banker, JP Morgan Chase & Co., contacted TMTG to inquire about the year-plus old

transactions with Paxum Bank. Prior to this call, JP Morgan had expressed no concerns

Complaint
12



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 13 of 20 PagelD 62

with the transfers. The calls on May 17 and 18, 2023 evidenced JP Morgan’s concerns
about TMTG’s business caused by the false and defamatory Statements published and
republished by WaPo.

26.  WaPo acted with actual malice and reckless disregard for the truth for the
following reasons:

a. First, WaPo and Wilkerson fabricated facts about securities fraud,
and published and republished Statements that were a product of their imagination. They
made up facts out of whole cloth in order to impute securities violations, fraud and
intentional wrongdoing to TMTG. St. Amant v. Thompson, 390 U.S. 727, 732 (1968)
(“Professions of good faith will be unlikely to prove persuasive, for example, where a
story is fabricated by the defendant [or] is the product of his imagination”). In the
Article, WaPo represents that “internal documents” supplied by Wilkerson showed that
ES Family Trust “would gain a sizable stake in former president Donald Trump’s media
company if its merger deal proceeds”. WaPo knew this was false because no real or
authentic documents showed this. Further, the existence and relevant terms of all TMTG
convertible promissory notes were collectively and appropriately disclosed in DWAC’s
securities filings, which was well-known to WaPo because it read all of DWAC’s SEC
filings. WaPo also knew that Wilkerson had arranged the wires from ES Family Trust,
and, thus, that no finder’s fee had been paid to anyone. From discussions with Wilkerson
and his lawyers and his review of documents, WaPo reporter Harwell knew there was no
evidence that any finder’s fee had been paid. In spite of knowing the story was fake or at
least having no evidence of payment of any finder’s fee and, therefore, serious doubts as

to the truth of the story, WaPo accused TMTG of hiding payment of the fictitious

Complaint
13



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 14 of 20 PagelD 63

“$240,000 finder’s fee” from the SEC and shareholders.* If true, TMTG’s fraudulent and
deceptive concealment of material facts from the SEC and shareholders would have been,
at the very least, a colossal lack of good business judgment and grounds for the SEC to
delay or deny effectiveness of DWAC’s registration statement pertaining to its merger
with TMTG.

b. Second, WaPo knew Wilkerson had been “ousted” from TMTG,
and that there was bad blood between TMTG and Wilkerson following Wilkerson’s
termination for cause. AdvanFort Co. v. Maritime Executive, LLC, 2015 WL 4603090, at
* 8 (E.D. Va. 2015) (“If, in fact, TME knew of the bad blood between Plaintiffs and
Defendant Cartner, it would have indeed had obvious reason to doubt Cartner’s veracity
and the accuracy of his statements given the blatantly hostile and sarcastic tone of the
Article.”). In spite of serious doubts as to the veracity of Wilkerson’s words, WaPo
published the false and defamatory Statements anyway.

é. Third, WaPo’s Statements were intentionally extreme and
outrageous. WaPo knew that publication of the Statements would cause a media frenzy.
WaPo deliberately and\recklessly conveyed a false narrative about TMTG in order to

sensationalize the news and injure TMTG’s business and reputation. See, e.g., Tomblin v.

B The WaPo Article states that:

“A wire transfer document dated [December 23, 2021] shows that $2 million was
sent to Trump Media by Paxum Bank, whose main office is on the small
Caribbean island of Dominica. A separate wire transfer document, dated Feb. 17,
2022, shows Trump Media being paid another $6 million by ES Family Trust.”

WaPo and Wilkerson concealed from readers that Wilkerson himself arranged the wires.
Wilkerson and WaPo knew that nothing had been concealed from shareholders or the
SEC. The failure to disclose Wilkerson’s role in the wire transfers was intentional. It
demonstrates WaPo’s actual malice.

Complaint
14



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2  Filed 07/10/23 Page 15 of 20 PagelD 64

WCHS-TVS, 2011 WL 1789770, at * 5 (4% Cir. 2011) (unpublished) (“on the question of
whether WCHS-TV8 deliberately or recklessly conveyed a false message to
sensationalize the news and thus to provide factual support for a finding of malice, there
are disputed facts”).

d. Fourth, WaPo intentionally violated its code of ethics and
consciously abandoned all journalistic standards and integrity in writing, editing and
publishing the Statements, and relying on Wilkerson. WaPo knew it had no evidence that
TMTG had paid a $240,000 finder’s fee to anyone or that TMTG had concealed that fact
from the SEC and shareholders. WaPo published the Statements with the intent to inflict
injury. Curtis Pub. Co. v. Butts, 388 U.S. 130, 161 (1967) (“Where a publisher’s
departure from standards of press responsibility is severe enough to strip from him the
constitutional protection our decision acknowledges, we think it entirely proper for the
State to act not only for the protection of the individual injured but to safeguard all those
similarly situated against like abuse”).

e. Fifth, WaPo harbored extreme bias, ill-will and desire to inflict
harm on TMTG through knowing falsehoods. Don King Productions, Inc. v. Walt Disney
Co., 40 So.3d 40, 45 (Fla. 4™ DCA 2010) (“[a]n intention to portray a public figure in a
negative light, even when motivated by ill will or evil intent, is not sufficient to
show actual malice unless the publisher intended to inflict harm through knowing or
reckless falsehood.”) (citing Garrison v. Louisiana, 379 U.S. 64, 73 (1964)); see Celle v.
Filipino Reporter Enters., Inc., 209 F.3d 163, 186 (2" Cir. 2000) (“Plaintiff introduced
sufficient circumstantial evidence to establish clearly and convincingly that defendant

Pelayo entertained serious doubts about the truth of the headline “US judge finds Celle

Complaint
15



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 16 of 20 PagelD 65

‘negligent.” This conclusion is based in part on evidence indicating ill will and personal
animosity between Celle and Pelayo at the time of publication); Duffy v. Leading Edge
Products, Inc., 44 F.3d 308, 315 fn. 19 (5" Cir. 1995) (“[E]vidence of ill will can often
bolster an inference of actual malice.”); ExpertConnect, LLC v. Fowler, 2020 WL
3961004, at * 3 (S.D.N.Y. 2020) (plaintiff alleged that the defendants “‘engaged in a
concerted effort to deliberately disparage the business reputations of Fowler, Parmar, and
Strafluence with false statements’ that they had committed a serious crime and were
under investigation. These statements were made ‘with full knowledge of their falsity’
because ‘[t]here has never been any crjminal action commenced against Fowler or
Parmar, no investigation of any sort and, to be sure, no allegations of criminal

23y

conduct.””). WaPo has a long and well-documented history of spite and hatred for
TMTG, Nunes and President Trump. The WaPo Article is another in a long line of hit
pieces.

f. Finally, prior to publication on May 13, 2023, WaPo knew that
TMTG’s CEO (Nunes) had filed a lawsuit against the Guardian in which Nunes
contended that the statements in the Guardian Article were false and defamatory. In spite
of Nunes’ lawsuit, which WaPo read, WaPo brazenly published and republished the false
and defamatory Guardian statements online and via Twitter millions of times. Nunes v.
Lizza, 12 F. 4% 890, 901 (8" Cir. 2021) (“‘Republication of a statement after the
defendant has been notified that the plaintiff contends that it is false and defamatory may
be treated as evidence of reckless disregard.” Restatement (Second) of Torts § S80A cmt.

d (Am. L. Inst. 1977). Lizza tweeted the article in November 2019 after Nunes filed this

lawsuit and denied the article’s implication. The pleaded facts are suggestive enough to

Complaint
16



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 17 of 20 PagelD 66

render it plausible that Lizza, at that point, engaged in ‘the purposeful avoidance of the
truth.””). WaPo’s republications of the Guardian article constitute reckless disregard for
the truth.

27. As a direct result of WaPo’s defamation, TMTG suffered damages,
including, but not limited to, loss and injury to its business, brand and good will, lost
future earning capacity, damage and injury to reputation (past and future), costs, and
other out-of-pocket expenses in the sum of $2,780,000,000.00 or such greater amount as

is determined by the Jury.

SECOND CAUSE OF ACTION —
CONSPIRACY

28. TMTG restates paragraphs 1 through 27 of this Complaint, and
incorporates them herein by reference.

29.  Beginning in October 2022 and continuing through the present, WaPo,
outside third parties, Wilkerson and his attorneys combined, associated, agreed or acted
in concert together for the express purpose and illegal objective of injuring TMTG and
intentionally interfering with and destroying its business and reputation. In furtherance
of the conspiracy and preconceived plan, WaPo worked together with others to write,
publish and republish a scandalous story about securities fraud. They engaged in a joint
scheme the unlawful purpose of which was to publish and republish false and defamatory
Statements about TMTG in order to harm TMTG’s business. Wilkerson supplied
documents to WaPo and the parties jointly worked on the fraudulent narrative about
securities fraud. WaPo engaged and worked with outside third parties to republish the
WaPo Article to a worldwide audience. The WaPo Article and its publication and

republications were overt acts in furtherance of the conspiracy.

Complaint
17



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2  Filed 07/10/23 Page 18 of 20 PagelD 67

30. WaPo and its co-conspirators acted intentionally, purposefully, without
lawful justification, and with the express knowledge that they were defaming TMTG.

31.  WaPo’s actions constitute a conspiracy at common law.

32. As a direct result of WaPo’s willful misconduct, TMTG suffered damages,
including, but not limited to, loss and injury to its business, brand and good will, lost
future earning capacity, damage and injury to reputation (past and future), costs, and
other out-of-pocket expenses in the sum of $2,780,000,000.00 or such greater amount as

is determined by the Jury.

TMTG alleges the foregoing based upon personal knowledge, public statements
of others, and records in its possession. TMTG believes that substantial additional
evidentiary support, which is in the exclusive possession of WaPo, Guardian, Wilkerson
and their agents and other third-parties, will exist for the allegations and claims set forth
above after a reasonable opportunity for discovery.

TMTG reserves its right to amend this Complaint upon discovery of additional

instances of Defendants’ wrongdoing.

CONCLUSION AND REQUEST FOR RELIEF

WHEREFORE, TMTG respectfully requests the Court to enter Judgment against
WaPo as follows:
A. Compensatory damages in the amount of $2,780,000,000.00 or such

greater amount as is determined by the Jury;

Complaint
18



Case 8:23-cv-01535-TPB-AAS Document 1-2 Filed 07/10/23 Page 19 of 20 PagelD 68
) ) (12

B. Punitive damages in the amount of $1,000,000,000.00 or the maximum
amount allowed by law;

C. Prejudgment interest from May 13, 2023 until the date Judgment is
entered at the maximum rate allowed by law;

D. Postjudgment interest at the maximum rate allowed by Florida law;

E. Such other relief as is just and proper.
TRIAL BY JURY IS DEMANDED

DATED: May 20, 2023

TRUMP MEDIA & TECHNOLOGY
GROUP CORP.

By:__ /s/Jason Kobal
Jason R. Kobal, Esquire
KOBAL LAW, P.A.
12169 W. Lindebaugh Ave.
Tampa, FL 33626
(813) 873-2440
koballaw(@yahoo.com
Florida Bar No.: 0542253

Counsel for the Plaintiff

Steven S. Biss (VSB # 32972)
300 West Main Street, Suite 102
Charlottesville, Virginia 22903
Telephone: (804) 501-8272
Facsimile: (202) 318-4098
Email: stevenbiss@earthlink.net

Counsel for the Plaintiff
(Application for Admission Pro Hac Vice
To be Filed)

Complaint
19



UTT £ Man St

w:._n_.rmm “Hﬂ-iﬂh. h!ﬂ
Richmond, VA 23219

Sarasota County Clerk of the Circuit
Court
P.0. Box 3079

Sarasota, FL 34230-3079

led 07/10/23 Page 20 of 20 PagelD 69

2 Fi

-AAS Document 1-

23-cv-01535-TPB

Case 8





